RADA SIECI O III KONGRESIE
Opublikowano:Przedmiotem dyskusji był przede wszystkim program III Kongresu Kompetencji Przyszłości, który zaplanowano na marzec 2020 roku.
Inspiracją do niej stały się dwie prezentacje przedstawione przez:
- Martę Machalską – na temat doświadczeń edukacji w korporacji możliwych do wykorzystania w oświacie
- Ewę Radanowicz i Oktawię Gorzeńską – na temat inicjatywy oddolnej zmiany szkół „Wiosna Edukacji”.
Członkowie Rady zaproponowali liczną grupę tematów i problemów, których przedstawienie mogłoby zainspirować uczestników Kongresu, m.in.:
- cele szkoły początków XXI wieku
- uporządkowanie terminologii tematyki kompetencji przyszłości
- konieczność większego zaangażowania dyrektorów szkół w transformacyjne zmiany w szkołach w modelu przywództwa adaptacyjnego
- kryzys w zawodzie nauczyciela
- zmiana metod i formatów dostarczania treści edukacyjnych we wspóczesnej szkole: od biblioteki do smartfona
- finansowanie transformacyjnej zmiany w szkole
- przygotowanie „recept” – wskazówek do oddolnych działań modernizujących szkołę
- kreowanie w szkole przestrzeni dla ucznia do samodzielnego uczenia się.
- zaangażowanie rodziców.
Uznano, iż wielość poruszonych problemów składać by się mogła na programu kilku ogólnopolskich konferencji, konieczne będzie zatem wyprofilowanie tematyczne Kongresu. Postulowano także, by spotkanie zorganizować z wykorzystaniem interaktywnych i aktywizujących uczestników form organizacyjnych.
Prace nad programem III Kongresu trwać będą jeszcze przez kilka miesięcy. Możliwe jest zgłaszanie indywidualnych wystąpień za pomocą specjalnego formularza.
Członkowie Rady zadecydowali także o organizacji spotkania na temat priorytetów finansowania edukacji w ramach programów operacyjnych nowej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej na lata 2021-2027.