JAK PLANOWAĆ WYDATKI NA „CYFRYZACJĘ” SZKÓŁ?

Opublikowano:
Obecny model finansowania „cyfryzacji” szkół połączenie przypadkowych decyzji polityków, podaży środków europejskich oraz starań rodziców i dyrektorów szkół. W zdecydowanej większości polskich szkół zakupy urządzeń cyfrowych i oprogramowania dokonywane są dzięki projektom unijnym, których uwarunkowania niekoniecznie odpowiadają na bezpośrednie potrzeby placówek oświatowych.

Podobnie jak szkolenia nauczycieli w zakresie kompetencji cyfrowych, które dodatkowo korzystają z procentowego (jak dotąd) odpisu z budżetu rocznych wynagrodzeń nauczycieli.      

Przypadkowość, konieczność dostosowywania się do zewnętrznych reguł, ale także nieuwzględnianie aktualnych trendów rozwoju technologii sprawiają, iż najczęściej trudno mówić o świadomym planowaniu wydatków na „cyfryzację” szkół. O tym jak ten stan zmienić dyskutować będą uczestnicy „okrągłego stołu” edukacyjnego pod hasłem: JAK PLANOWAĆ I BUDŻETOWAĆ WYDATKI NA CYFRYZACJĘ SZKÓŁ? Szkolenia - oprogramowanie - sprzęt - dostęp do Internetu, organizowanego w ramach 22 Konferencji „Miasta w Internecie” w Gdańsku, 28 czerwca br. w godz. 16:00 - 17:30.

Pośród tematów dyskusji znajdą się: wieloletnie budżetowanie wydatków w szkołach, zakupy oprogramowania w modelu licencji czasowych, systemowe planowanie upowszechniania kompetencji  metodyczno-cyfrowych nauczycieli w szkole, leasing urządzeń cyfrowych, służbowy laptop dla nauczyciela i wiele innych.

W debacie wezmę udział przedstawiciele organów prowadzących, szkół, firm produkujących urządzenia i oprogramowanie i specjaliści od finansowania oświaty   

Sieć KOMET@ jest patronem merytorycznym tej debaty i w jej ramach – po debacie - kontynuowane będą prace nad rekomendacjami dla szkół w powyższym zakresie.

Zainteresowanych tą tematyką prosimy o kontakt: kontakt@kometa.edu.pl.